Taxi drivers from Hell. - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene Appelo - WaarBenJij.nu Taxi drivers from Hell. - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene Appelo - WaarBenJij.nu

Taxi drivers from Hell.

Door: Irene Appelo

Blijf op de hoogte en volg Irene

18 April 2015 | Peru, Lima

Het is gelukt!

Ik ben helemaap in mijn uppie aangekomen in mijn hostel in Cusco, mét al mijn bagage. Het was in Lima nog even spannend of ik mijn tas wel zou terugkrijgen voor de overnachting, maar het is allemaal goedgekomen. Ik kwam nog in Lima een Nederlandse vrouw tegen die ook naar Cusco ging. Ze had me in het vliegtuig naar Madrid al zien zitten en besloot spontaan dat ze me mocht, dus haar tandpasta en tandenborstel kon ze me wel toevertrouwen voor het geval mijn koffer niet kwam vond ze.

Tas toch gevonden, dus ik ga naar buiten op zoek naar die ene peruaan (met dat zwarte haar!) die me naar mijn overnachtingsplek zou brengen. Het was een al wat oudere, vriendelijke man, die ondanks mijn nauwelijks aanwezige Spaans en zijn nauwelijks aanwezige Engels toch een gesprek probeert aan te knopen. Hij keek gelukkig nog wel naar het verkeer tijdens zijn drukke handgebaren, maar dat was dan ook alles. Ik dacht serieus dat ik verkeerschaos had meegemaakt toen ik in Istanbul was.

I was wrong.

Verkeer van rechts voorrang? Dat is voor watjes!
Toeteren naar elkaar als je iets doet wat een ander hindert? Tuurlijk, iedere automobilist, de hele tijd! (Want natuurlijk houdt niemand zich aan de regels)
Oh, is dit een driebaansweg? Daar maken we toch gewoon een vierbaansweg van!
Riemen om? Welke riemen!

En stel je dit eens voor als niet alleen je eigen taxichauffeur dit doet, maar ELK VOERTUIG OP DE WEG.

Welcome to Lima. Ik leef nog, zoals jullie merken.


  • 19 April 2015 - 17:49

    Rixt:

    Leuk Irene,
    De eerste klap is een daalder waard!!
    Ik ga je volgen hoor, veel te leuk! Geniet ervan!

  • 19 April 2015 - 19:08

    Sas:

    Ge-wel-dig.

  • 19 April 2015 - 20:45

    Wies:

    zo gelijk in het diepe. Ook weer overleefd..
    Geniet van al die nieuwe (vreemde) situaties...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 3385

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 16 Juni 2015

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: